met
Kijkvorm visuele communicatie

Algemene voorwaarden

Bestand downloaden
Hieronder kun je de "algemene voorwaarden" lezen en downloaden als je wilt. Doe dat zeker als je nauwkeurig wilt weten hoe het zit. Samenvattend geven we in deze voorwaarden aan dat je zaken doet met het bedrijf Dus (KvK 73476161). Wij van Dus doen ons best om prettig met je samen te werken. Dit houdt in dat we vooraf zo duidelijk mogelijk zijn over de kosten van onze producten en diensten. We gaan ervan uit dat je betalingen op tijd doet (binnen 14 dagen). Ook nemen we aan dat we zorgvuldig omgaan met elkaars spullen en de informatie die we uitwisselen. We hopen natuurlijk dat je blij bent met Kijkvorm. We horen het graag als dat niet zo is en kijken dan mee naar een passende oplossing. 

ARTIKEL 1 Definities
1. Dus, gevestigd in Eindhoven, KVK nummer: 73476161 met vestigingsadres Nachtegaallaan 4, 5611 CV, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als "Dienstverlener".
2. De wederpartij van de dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als "Opdrachtgever".
3. "Partijen" zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.
4. Met "De overeenkomst" wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.

ARTIKEL 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens de dienstverlener.
2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is overeengekomen.
3. De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.

ARTIKEL 3 Betaling

1. Declaraties moeten binnen 14 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn vermeld is.
2. Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door overschrijving van het verschuldigde bedrag op het door de dienstverlener opgegeven bankrekeningnummer.
3. Betaalt de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan is hij van rechtswege, zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is, in verzuim. Vanaf dat moment in de dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat de opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
4. Blijft de opdrachtgever in gebreke, dan zal de dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de opdrachtgever. Wanneer de opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de hoofdsom tevens wettelijk (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan de dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van de dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door de dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan de dienstverlener te betalen.

ARTIKEL 4 Aanbiedingen en offertes

1. De aanbiedingen van de dienstverlener zijn 14 dagen geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen de gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen.

ARTIKEL 5 Prijzen

1. De op aanbiedingen, offertes en facturen van de dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief BTW en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
2. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijden van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomt, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
3. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.
4. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke tarieven van de dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
5. Indien geen tarief op grond van de werkelijk bestede uren is afgesproken, wordt voor de dienstverlening een richtprijs afgesproken, waarbij de dienstverlener gerechtigd is om hier tot 10% vanaf te wijken. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dienst de dienstverlener de opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. De opdrachtgever heeft in dat geval het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerder met 10% uitkomt.

ARTIKEL 6 Prijsindexering

1. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurtarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. De dienstverlener heeft het recht de aan de opdrachtgever te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.
2. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de opdrachtgever.

ARTIKEL 7 Informatieverstrekking door de opdrachtgever.

1. De opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is beschikbaar voor de dienstverlener.
2. De opdrachtgever is verplicht alle gegevens en bescheiden, die de dienstverlener meent nodig te hebben voor het correct uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
3. De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan dienstverlener ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.
4. De opdrachtgever vrijwaart de dienstverlener voor elke schade in welke vorm dan ook die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.
5. Indien en voor zover de opdrachtgever dit verzoekt, retourneert de dienstverlener de betreffende bescheiden.
6. Stelt de opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door de dienstverlener verlangde gegevens en bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra honoraria voor rekening van de opdrachtgever.

ARTIKEL 8 Annuleringsvoorwaarden

1. De particuliere opdrachtgever heeft het recht op 14 dagen bedenktijd. In de periode van bedenktijd na de daadwerkelijke bestelling kan de opdrachtgever, als nog niet is deelgenomen aan de activiteit, kosteloos opzeggen. Indien de opdrachtgever Kijkvorm materialen heeft besteld geldt tevens een bedenktijd van 14 dagen. Als de opdrachtgever binnen deze tijd de materialen onbeschadigd retourneert zal het aankoopbedrag aan opdrachtgever worden teruggestort binnen 10 dagen. Dit geldt niet wanneer de opdrachtnemer materialen in vormgeving heeft aangepast op verzoek van de opdrachtnemer. Voor deze materialen kan geen aankoopbedrag terug gestort worden.
2. Voor annulering van training op basis van open inschrijving gelden de volgende annuleringsvoorwaarden voor particuliere opdrachtgevers: Annuleren mag kosteloos tot 21 dagen voorafgaand aan de training. Wanneer er binnen 21 dagen voorafgaand aan de startdatum wordt geannuleerd, is de opdrachtgever 50% van de kosten verschuldigd. Wanneer er binnen 7 dagen voorafgaand aan de startdatum wordt geannuleerd, is de opdrachtgever 100% van de kosten verschuldigd.
3. Bovenstaande annuleringsvoorwaarden zijn niet van toepassing op de zakelijke opdrachtgever. Nadat een zakelijke opdrachtgever akkoord is gegaan met een offerte is de opdrachtgever het overeengekomen bedrag op de offerte verschuldigd aan de dienstverlener, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 9 Uitvoering van de overeenkomst

1. De dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2. De dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.
3. De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever dat de dienstverlener tijdig kan beginnen aan de opdracht.

ARTIKEL 10 Contractduur opdracht

1. De overeenkomst tussen de opdrachtgever en de dienstverlener wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van de bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de opdrachtgever de dienstverlener schriftelijk in gebreke stellen.

ARTIKEL 11 Wijziging van de overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. De dienstverlener stelt de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht de dienstverlener de opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk schriftelijk in.
4. Indien partijen een vast honorarium zijn overeengekomen, geeft de dienstverlener daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.
5. De dienstverlener heeft het recht om trainingen met open inschrijving te annuleren in geval van onvoldoende inschrijvingen. De dienstverlener zal in dat geval de opdrachtgever ofwel 100% van de reeds betaalde kosten terugbetalen ofwel de mogelijkheid geven zich voor een eerstvolgende training in te schrijven.

ARTIKEL 12 Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van de dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens de opdrachtgever niet aan de dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil van de dienstverlener onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens de opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van de dienstverlener kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend wanprestaties van toeleveranciers of andere derden, stroomstoringen, computervirussen, stakingen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
2. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan dienstverlener niet aan zijn verplichtingen jegens de opdrachtgever kan voldoende, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang de dienstverlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk of gedeeltelijk te ontbinden.
3. De dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als de dienstverlener als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

ARTIKEL 13 Verrekening

1. De opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan de dienstverlener te verrekenen met een vordering op de dienstverlener.

ARTIKEL 14 Opschorting

1. De opdrachtgever doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

ARTIKEL 15 Overdracht van rechten

1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

ARTIKEL 16 Verval van de vordering

1. Elk recht op schadevergoeding door de dienstverlener vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek.

ARTIKEL 17 Verzekering

1. De opdrachtgever verplicht zich geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst, alsook zaken van de dienstverlener die bij de opdrachtgever aanwezig zijn en zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd, adequaat te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal.
2. De opdrachtgever geeft op eerste verzoek de polis van deze verzekeringen ter inzage.

ARTIKEL 18 Aansprakelijkheid schade

1. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de dienstverlener de schade opzettelijk of met grove schuld veroorzaakt heeft.
2. In het geval dat de dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan de opdrachtgever bedraagt de schade niet meer dat het honorarium.
3. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgende de desbetreffende polis.
4. De aansprakelijkheidsbeperking geldt ook als de dienstverlener aansprakelijk wordt gesteld voor schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van de door de dienstverlener bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software, gegevensbestanden, registers of andere zaken.
5. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van de dienstverlener voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de dienstverlener of zijn leidinggevende ondergeschikten. 

ARTIKEL 19 Aansprakelijkheid opdrachtgever

1. In geval een opdracht wordt verstrekt door meer dan één persoon, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan de dienstverlener verschuldigd zijn.
2. Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijke persoon namens een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon tevens in privé opdrachtgever zijn. Daarvoor is vereis dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als de (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door de rechtspersoon is de natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van de declaratie, onverschillig of deze, al dan niet op verzoek van de opdrachtgever als natuurlijk persoon of hen beiden is gesteld.

ARTIKEL 20 Vrijwaring

1. De opdrachtgever vrijwaart de dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door de dienstverlener geleverde goederen en/of diensten.

ARTIKEL 21 Klachtplicht

1. De opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan de dienstverlener. We verwijzen naar Bijlage 1 Klachtenregeling.

ARTIKEL 22 Eigendomsvoorbehoud, opschortingsrecht en retentierecht

1. De bij de opdrachtgever aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van de dienstverlener totdat de opdrachtgever de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan de dienstverlener zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft de dienstverlener het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan de dienstverlener worden tegengeworpen.
3. De dienstverlener is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige ander wijze te bezwaren.
4. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft de dienstverlener het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat de opdrachtgever volledig en conform afspraak heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de verplichtingen van de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 23 Intellectueel eigendom

1. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt de dienstverlener alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen etc.
2. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van de dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of op andere wijze worden gebruikt.
3. De opdrachtgever verplicht zich tot geheimhouding van de door de dienstverlener aan hem ter beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens. De opdrachtgever verplicht zijn personeel of derden die betrokken zijn bij de uitvoering van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de strekking van deze bepaling.

ARTIKEL 24 Geheimhouding

1. Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij ontvangt en alle ander informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn persoon de genoemde informatie ook geheimhoudt.
2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
3. -die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;
4. -waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door de andere partij;
5. -die de ontvangende partij van een derde heeft ontvang waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken;
6. -die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.

ARTIKEL 25 Boete op overtreding geheimhoudingsplicht

1. Overtreedt de opdrachtgever het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding, dan verbeurt de opdrachtgever ten behoeve van de dienstverlener een onmiddellijk opeisbare boete van 5.000 euro voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van 500 euro voor elke dag dat die overtreding voortduurt. Dit is ongeacht of de overtreding aan de opdrachtgever kan worden toegerekend. Bovendien is er voor het verbeuren van deze boete geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure benodigd. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
2. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boet doet geen afbreuk aan de overige rechten van de dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

ARTIKEL 26 Geschillen beslechting

1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. We verwijzen naar Bijlage 1 waarin beschreven staat hoe we omgaan met klachten en geschillen.
3. Overige geschillen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden kunnen worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Oost-Brabant.

BIJLAGE 1 KLACHTENREGELING

Laatst bijgewerkt: 11-12-2020

Algemeen
Bij Dus/Kijkvorm vinden we het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over onze diensten en producten. We proberen onze werkzaamheden zorgvuldig en in goed overleg met je te doen. Mocht het toch voorkomen dat je ergens ontevreden over bent, dan hopen we hier natuurlijk samen een passende oplossing voor te vinden. We vinden jouw mening belangrijk en horen graag wat we nog beter kunnen doen.
Hoe we omgaan met klachten, wat je van ons mag verwachten en wat we van jou verwachten staat beschreven in onderstaande procedure. Je leest hier o.a. wat je allemaal kunt doen wanneer je een klacht hebt en binnen welke termijn je van ons een reactie mag verwachten. Voor een goede afhandeling vragen we je om je klacht goed te beschrijven.

Procedure
Hoe te handelen bij een klacht? 
• We gaan er van uit dat je bij onvrede eerst in gesprek gaat met de betreffende medewerker. In de meeste gevallen zal een klacht in overleg opgelost kunnen worden.
• Als dit niet naar tevredenheid gebeurt dan kan de klacht besproken worden met de directie van Dus/Kijkvorm. 

Je mag zowel van de medewerker als van de directie verwachten dat deze niet boos zal worden bij het horen van een klacht. We vinden het belangrijk om eerst goed te luisteren en vragen te stellen alvorens we samen op zoek gaan naar mogelijke oplossingen. 

• Onze voorkeur gaat er naar uit om in overleg te komen tot een passende oplossing. Mocht dit niet lukken, dan kan je de procedure verder volgen om een officiële klacht in te dienen. 

Hoe dien je een officiële klacht in?
• Een klacht moet je schriftelijk indienen. Dit kan via e-mail (info@kijkvorm.nl) of per post t.a.v. de directie van Dus/Kijkvorm, Nachtegaallaan 4, 5611 CV, Eindhoven.
• In je schrijven moet in ieder geval de volgende informatie te vinden zijn: 
o Jouw naam (de klager)
o Waarover geklaagd wordt (product, dienst of persoon)
o Een korte en duidelijke omschrijving van de klacht 
o Probeer de klacht zo goed mogelijk te onderbouwen. Dit kan je doen door b.v. feiten, omstandigheden of gebeurtenissen die met (het ontstaan van) de klacht te maken hebben te beschrijven.  
 
Hoe gaat het dan verder? 
• Je ontvangt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht van ons een bericht van ontvangst en een kopie van de klachtenregeling.
• De directie van Dus/Kijkvorm bepaalt of de klacht in behandeling wordt genomen. Je wordt hier als klager schriftelijk over geïnformeerd. Als de klacht niet in behandeling wordt genomen vertellen we je ook over de reden hiervan. Dat kan bijvoorbeeld zo zijn wanneer er onvoldoende gegevens zijn of wanneer de klacht niet gerelateerd is aan onze organisatie. 
• Als de klacht in behandeling genomen wordt dan mag je binnen 2 weken een reactie verwachten. Binnen 6 tot 8 weken hopen we de klacht naar tevredenheid te hebben afgehandeld. 
• Mocht deze termijn wegens omstandigheden niet haalbaar zijn dan word je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gesteld. 
• Alle informatie die betrekking heeft op de klacht en de gevolgde procedure worden door de directie van Dus/Kijkvorm vastgelegd en bewaard voor een periode van twee jaar. We gaan vertrouwelijk met deze informatie om en gaan er van uit dat jij dat ook zult doen. Na twee jaar wordt het dossier vernietigd. 

Niet eens met de uitspraak? 
• Mocht je niet tevreden zijn over de wijze waarop we met jouw klacht zijn omgegaan of met de voorgestelde oplossingen dan kun je terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (Chris van Gompel, Mediationtotaal, Eindhoven)
• Wil je hier gebruik van maken, dan geef je dat bij ons aan. Wij zullen dan, in overleg met jou, alle stukken over de klacht doorsturen naar de klachtenfunctionaris.
• De klachtenfunctionaris neemt de opvolging van de klacht verder op. Hij/zij zal een uitspraak doen over de klacht en beide partijen hiervan op de hoogte stellen. Deze uitspraak is bindend. Dit betekent dat wij onze verantwoordelijkheid zullen nemen en eventuele consequenties zullen dragen. Van jou wordt dat ook verwacht. 
• Mocht er sprake zijn van een financiële compensatie, dan bedraagt deze nooit meer dan de kosten van materiaal en/of training. Er kan nooit verlangd worden dat er andere werkzaamheden door ons worden verricht dan dat we eerder overeen zijn gekomen. 
  




  











Download Algemene voorwaarden als PDF
Share by: